Wervingsactie

Vandaag gingen onder andere in Leiden en Lisse studenten langs de deur om donateurs te werven voor Milieudefensie. Als insteek kozen ze de steun van Milieudefensie aan de protesten tegen de jachthaven. Dat zorgde voor de nodige verwarring – bij buurtbewoners, maar ook bij het actiecomité. Het is niet duidelijk of deze koppeling met de jachthavenactie gebeurt op initiatief van Milieudefensie of dat het marketingbureau bedacht had dat men hiermee vast een gevoelige snaar zou raken. We gaan nog even op onderzoek.

Overigens: Milieudefensie heeft het actiecomité via de Stichting Broek- en Simontjespolder inderdaad gesteund in de protesten. Maar met deze wervingsactie hebben actiecomité en Stichting niets te maken. Dat neemt niet weg dat wij verder veel sympathie hebben voor het nuttige werk dat Milieudefensie doet.

UPDATE:
Inmiddels hebben we contact gehad met Milieudefensie. Een medewerkster liet weten dat het absoluut niet de bedoeling is om Stopjachthaven te gebruiken voor het werven van donateurs. Het was volgens haar een zelfstandige, íets te enthousiaste actie van het bureau dat Milieudefensie voor deze wervingsactie had ingehuurd: “Zij vonden de jachthaven zo’n aansprekend thema dat ze hiermee zijn gaan werven voor Milieudefensie. Zodra wij hierover hoorden hebben we ze meteen aangegeven te stoppen met dit verhaal.”

Een Reactie op “Wervingsactie

  1. Ik dacht al dit klopt niet toen ik van de actie van Milieudefensie hoorde. Bedankt voor de snelle reactie.

Plaats een reactie